Jesteśmy doświadczoną agencją interaktywną zajmującą się pozycjonowaniem stron na terenie całego kraju. Nasza działalność opiera się na dostosowaniu usług do potrzeb klienta. Częstochowa to miasto, w którym działania związane z SEO są niezwykle ważne ze względu na mnogość podmiotów gospodarczych i wielkość miasta.

Słowa kluczowe niezbędne w pozycjonowaniu stron internetowych – jakie są podstawowe rodzaje i co wpływa na ich konkurencyjność?

Trudno wyobrazić sobie pozycjonowanie stron internetowych bez odpowiednio dobranych słów kluczowych. Co więcej – to właśnie trafne frazy kluczowe odpowiadają w dużej mierze za skuteczne i efektywne działania w obszarze pozycjonowania. Ich rola jest bardzo ważna. A tymczasem sporo osób wciąż nie wie, czym są owe słowa kluczowe, jakie są ich rodzaje i co wpływa na ich konkurencyjność. Posiadanie takie wiedzy jest bardzo istotne – zwłaszcza w przypadku tych osób, które są zainteresowane umieszczeniem swojej strony internetowej w początkowych wynikach wyszukiwania. Zatem co warto wiedzieć na temat słów kluczowych? Oto podstawowe informacje.

Definicja i rodzaje słów kluczowych

Wiele osób zamierzających wypozycjonować swoją stronę internetową zadaje pytanie: czym są owe tajemnicze słowa kluczowe? Mówiąc najogólniej są to wyrazy, które internauci wpisują do wyszukiwarek w celu odnalezienia konkretnych towarów, usług bądź informacji. Pozycjonowanie stron internetowych wykorzystuje kilka podstawowych rodzajów takich fraz.

1. Słowa brandowe

częstochowa pozycjonowanie

Słowa brandowe (od angielskiego brand, czyli marka lub nazwa firmy) to taki rodzaj fraz kluczowych, które są wpisywane w sytuacji, gdy internauta chce trafić na konkretną witrynę, której adresu nie pamięta. W większości przypadków strony internetowe nie wymagają szczególnych działań w celu zajęcia wysokiego miejsca w wyszukiwaniu na frazy związane z nazwą firmy. Istnieją dwie przyczyny takiego stanu rzeczy – po pierwsze nazwa przedsiębiorstwa jest zazwyczaj unikalna i niepowtarzalna, a po drugie nazwa domeny w większości przypadków jest zgodna z nazwą firmy.

2. Słowa ogólne

Słowa kluczowe ogólne to frazy składające się z jednego lub dwóch wyrazów, które są wpisywane do wyszukiwarki w sytuacji, gdy internauta poszukuje jakiegoś produktu, ale nie posiada jeszcze sprecyzowanych wymagań. W tym przypadku takim słowem ogólnym może być „zegarek”, „wycieczka” lub „książka”. Pozycjonowanie stron internetowych na słowa ogólne jest zazwyczaj duże trudniejsze i droższe, gdyż wymaga zmierzenia się z liczną i silną konkurencją. Dodatkowo nawet wysoka lokata na pozycjonowane słowa nie musi w tym przypadku przełożyć się na korzyści biznesowe. Dlaczego? Otóż osoba poszukująca jedynie wycieczki krajowej (i wpisująca w wyszukiwarkę wyraz „wycieczka”) może trafić na stronę internetową oferującą luksusowe wycieczki zagraniczne.

3. Słowa long – tail

częstocjowa jakna góra

Słowa kluczowe long – tail są słowami szerokimi, które posiadają tak zwany długi ogon. Tego typu frazy składają się z kilku wyrazów (więcej niż dwóch) i dotyczą bardziej oraz jaśniej sprecyzowanych potrzeb. Przykładem takiej frazy kluczowej jest wyrażenie „buty skórzane w rozmiarze 38”, „zegarki damskie w kolorze srebra” lub „czarne jeansy w rozmiarze 36”. Pozycjonowanie stron internetowych na słowa long – tail jest dużo łatwiejsze i bardziej skuteczne, gdyż wyrazy tego typu charakteryzują się mniejszą popularnością i większą konwersyjnością.

Wśród pozostałych rodzajów słów kluczowych można wymienić frazy regionalne (związane z konkretnym miastem lub regionem) oraz pytania, które zazwyczaj służą do poszukiwania opinii na temat jakiegoś produktu.

Od czego zależy konkurencyjność słów kluczowych

Popularność (a raczej konieczność) pozycjonowania stron internetowych sprawia, iż niezwykle aktualne jest zagadnienie dotyczące konkurencyjności słów kluczowych. To od niej w głównej mierze zależy czas i koszt wypozycjonowania danej witryny. Do podstawowych czynników wpływających na konkurencyjność słów kluczowych zalicza się:

  • liczbę konkurentów (im jest ona większa, tym trudniej osiągnąć dobry wynik),
  • zoptymalizowanie stron internetowych konkurentów pod kątem SEO (im więcej stron zoptymalizowanych w sposób poprawny, tym trudniej przebić się kolejnej witrynie o podobnej tematyce),
  • liczba i jakość linków (im bardziej wartościowe linki zdobywają konkurenci, tym trudniej toczyć z nimi walkę o czołowe lokaty w wyszukiwarkach).

W ocenie konkurencyjności słów kluczowych duże znaczenie odgrywa branża. Najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe dotyczą tych gałęzi biznesowych, które wiążą się z osiąganiem wysokich zysków.
Słowa kluczowe pełnią jedną z podstawowych ról w procesie pozycjonowania stron internetowych. Dlatego warto poznać nie tylko ich definicję, ale także rodzaje i sposoby oddziaływania.

Pozycjonowanie w Częstochowie

Wzgórze Jasna Góra to najbardziej znana część śląskiego miasta- Częstochowy. Położona w regionie śląskim Częstochowa to miejsce odwiedzane przede wszystkim przez katolików. Zlokalizowany na Jasnej Górze Klasztor i związany z nim kościół uznawane są za główny symbol chrześcijaństwa w Polsce. Również w tym mieście Agencja Interaktywna M40 prowadzi swoją działalność związaną z pozycjonowaniem stron internetowych oraz ich tworzeniem i marketingiem.

Jasna Góra w Częstochowie

Leżący na Wzgórzu zakon ojców Paulinów zajmuje się nie tylko restauracją terenu Jasnej Góry, ale również nauczaniem. Odnowione przez nich tereny zielone, a także Jasnogórski Sarbiec co roku przyciągają milionowe tłumy pielgrzymów. Częstochowa to jednak nie tylko zabytki sztuki sakralnej. Miasto oferuje swoim turystom również możliwość odwiedzenia Muzeum Zapałek, czy Pałacyku Handtkego. Znajdujące się w Muzeum eksponaty związane są z szeroko pojętymi zapałkami, a także ich produkcją.

Gospodarka częstochowska

Nie mniej ważną gałąź częstochowskiej gospodarki stanowi sektor gastronomiczny. Mnogość lokali serwujących smaczne i polskie potrawy przyprawia turystę o ból głowy. W sektorze tym swoje miejsce znalazły również bary typu fast food, a także wysokiej klasy restauracje. Jednak najbardziej rozwiniętą gałąź usług oferowanych w Częstochowie stanowią pamiątki. Małe kramy z souvenirami i stoiska znaleźć można na każdym kroku. Przywożone z Częstochowy gadżety w większości odnoszą się do kultu maryjnego.

Źródło:

Baza wiedzy – White Press

Strona informacyjna sanktuarium w Częstochowie

 

Jesteśmy do dyspozycji również w Katowicach! Odwiedź naszą stronę i sprawdź, co znaczy pozycjonowanie w mieście Katowice!